Het aanmaken van een dossier is handig als u wilt bijhouden welke archiefstukken u heeft geraadpleegd of nog wilt inzien, of wanneer u die gegevens wilt delen.
- U moet eerst inloggen op de website. U kunt bovenaan de zoekpagina inloggen of uzelf registeren om een account aan te maken.
- Als u bent ingelogd verschijnt bovenaan de zoekpagina `Mijn profiel`.
- Via de homepage gaat u naar bijvoorbeeld ‘Archieven’, om de gewenste stukken op te zoeken.
- Om documenten toe te voegen aan een dossier, klikt u op het tweede icoontje van links dat onder elk document in het zoekresultaat staat: een mapje met daarin het +-teken.
- Klik op dit icoon ‘Toevoegen aan dossier’.
- In dit venster kunt u er voor kiezen om een nieuw dossier aan te maken, of om uw zoekresultaat toe te voegen aan een eerder door u gemaakt dossier.
- Om een nieuw dossier te maken vult u een titel en beschrijving in. Als u het dossier wilt kunnen delen, vink dan het vakje ‘dit dossier is openbaar beschikbaar’ aan.
- Wanneer u alles naar wens ingevuld hebt, klikt u op ‘toevoegen’.
- Het zoekresultaat is toegevoegd aan het dossier en nu verschijnt de melding: `Het item is succesvol aan het dossier toegevoegd`. Deze melding sluit u met het kruisje rechtsboven.
- Als u wilt zien welke dossiers u heeft gemaakt klikt u op `Mijn profiel`.
- Klik op ‘mijn dossiers’.
- Bij elk dossier is aangegeven of het openbaar is of niet, door een open of gesloten hangslotje. Als u het dossier openbaar heeft gemaakt, kunt u het dossier als link verzenden via e-mail.
Als u op de titel van het dossier klikt, kunt u de stukken bekijken, aanvragen of met het prullenbakje rechtsboven uit het dossier verwijderen.